Leertraject: bouw aan je bedrijf, groei als ondernemer
Als ondernemer dien je dagelijks de juiste keuzes te maken, gebaseerd op de ‘4 D’s’, zijnde dromen, durven, doen en doorzetten.
Hoewel “Denken” niet onder die “D’s” valt, bestaan er heel wat handvaten, die je als ondernemer kunnen helpen om van jouw droom een economisch gezond bedrijfsmodel te maken.
Désirée Libeert: Het familiegevoel
Nico Daenens: “Groeien doen we door goed te luisteren”
Versterk je netwerk, verrijk je inzichten
Sander Nys wint Etion-Ondernemersprijs 2025
De Etion-Ondernemersprijs kadert in de samenwerking tussen de Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie van de Universiteit Antwerpen en Etion. Masterstudenten economie kunnen in hun lessenpakket kiezen voor een stageproject, praktijkproject of praktijkgerichte masterproef. Hiervoor gaat Etion bij bedrijven in zijn community op zoek naar geschikte cases en uitdagingen. De Etion-Ondernemersprijs, waaraan een geldprijs van 750 euro verbonden is, wordt jaarlijks uitgereikt aan de student die het meest kwaliteits- en impactsvolle project afleverde.
Groot door klein te blijven
Marijn Venmans: durf dromen
Visionair ondernemen: van idee naar impact
De klassieke modellen van eindeloze groei en winstmaximalisatie staan onder druk. Steeds meer ondernemers voelen: het moet en kan anders. Maar hoe ziet dat ‘anders’ eruit? Concepten als de ‘donuteconomie’ of ‘steward-ownership’ klinken misschien visionair of zelfs wat exotisch. Toch zijn ze geen holle theorieën uit managementboeken.
Ook in België bouwen ondernemers aan vernieuwende businessmodellen die toekomstbestendig zijn én waarden verankeren in hun werking.
Stress-Test voor jouw onderneming
We leven in turbulente tijden. Disruptie, onzekerheid en verandering zijn geen uitzonderingen meer, maar de nieuwe realiteit. Wie als ondernemer wil overleven én groeien, heeft meer nodig dan alleen een goed idee: je hebt een businessmodel nodig dat tegen een stootje kan. Met de Stress-Test geven we je de tools en inzichten om je onderneming weerbaar te maken.
100 jaar Bobbejaan: een straf bedrijfsverhaal
Bobbejaanland weet ondanks economische uitdagingen zoals de coronacrisis, energiecrisis en geopolitieke onzekerheden, jaar na jaar te groeien in bezoekersaantallen en omzet.
Deze groei is geen toeval: het park werkt doelgericht aan klanttevredenheid via constante metingen zoals de Net Promoter Score (NPS), gebruikt data-analyse om strategische beslissingen te nemen.
Paginering
- Pagina 1
- Volgende pagina