Z-Extra: Nathan Van Camp over afgunst in organisaties
Hoe ga je als organisatie om met negatieve emoties, zoals afgunst? Björn Crul vraagt het aan Nathan Van Camp, expert filosofie en economie, in deze aflevering van Z-Extra Geëngageerd Ondernemen.
Morele keuzes zijn geen optelsom
Ondernemingen staan steeds vaker voor morele dilemma’s, waarbij consumenten of andere stakeholders verwachten dat ze zich uitspreken over uiteenlopende kwesties, zoals de oorlog in Gaza, duurzaamheid of het gebruik van een Tesla als bedrijfswagen. Businessfilosoof Jochanan Eynikel schreef een boek over hoe bedrijven daar in de praktijk het best mee omspringen. “Een morele weegschaal is eerlijker dan een moreel kompas.”
Z-Extra: Jochanan Eynikel over morele keuzes
Hoe maak je als bedrijf een morele keuze? Björn Crul vraagt het aan Jochanan Eynikel, businessfilosoof en expert mensgericht ondernemen en Toon Bossuyt, ceo Boss Paints, in deze aflevering van Z-Extra Geëngageerd Ondernemen.
Bedrijfsethiek: een kwestie van hoofd of hart?
Jochanan Eynikel op Radio 1 over morele druk voor bedrijven
Groeien met duurzame producten
Karen Van der Aa (First Floor) over loontransparantie
Het diversiteitsdilemma
Nieuw Etion-boek: Morele Intuïtie
Kan Tesla het tij keren?
Paginering
- Pagina 1
- Volgende pagina