Werner Sels: "Iets doen voor het klimaat"

Werner Sels had het wel gehad met zingen en dansen voor het klimaat. Hij wilde ook echt het verschil maken en iets doen. Hij investeerde een stuk van de opbrengst van de verkoop van zijn IT-bedrijf in Lignaverda, een vzw die mikt op de herbebossing van de Sahel. Een mooi initiatief waar Etion graag op inpikt met een belevingstrip naar Senegal in 2026.

Hermes Sanctorum: Impact via ondernemerschap

Hermes Sanctorum zoekt impact. Eerst via de wetenschap en de politiek, vandaag via het ondernemerschap. Als medestichter van Paleo werkt hij aan wat hem altijd al dreef: dierenleed voorkomen.

ETION gaat in productie: Zenith Graphics

Zenith Graphics is een kwaliteitsgedreven drukkerij met meer dan 60 jaar ervaring. Ze zijn expert in het ontwerpen, produceren en installeren van decoratieve en functionele graphics voor voertuigen, machines, gebouwen en treinen. 

Bij Zenith Graphics krijg je een unieke blik achter de schermen van de productie. Je ziet van dichtbij hoe bedrijfsvoertuigen bestickerd worden, hoe decoratieve elementen voor auto’s gemaakt worden en hoe de officiële Belgische nummerplaten tot stand komen.

Tips voor je duurzaamheidsverslag

De CSRD-richtlijn stelt nieuwe eisen aan bedrijven om hun duurzaamheidsrapportages te verbeteren. Maar hoe begin je aan zo’n rapportering? Brussels Airport en deSter geven enkele tips.

Themagroep: Uitdagingen en innovaties in supply chain

Bedrijfsleiders en leidinggevenden in supply chain staan voor ongekende uitdagingen, zoals wereldwijde conflicten, tekort aan grondstoffen, personeelstekorten, stijgende kosten en hogere klantverwachtingen.

Maar het is ook steeds duidelijker welke cruciale rol de schakels van de waardeketen spelen in onze hedendaagse ondernemerswereld. Organisaties die een beter begrip hebben van de verschillende schakels en hoe deze beter op elkaar inspelen, hebben een grotere kans om te overleven in deze uitdagende en complexe tijden.

Masterclass Trendanalyse

De toekomst is onzeker, maar we kunnen wel signalen opmerken die potentiële nieuwe trends aangeven. Hoe breng je die als bedrijf in kaart? Hoe maak je een onderscheid tussen duurzame trends en hypes?

Aan welke randvoorwaarden moet voldaan zijn voordat een trend echt kan doorstoten? En hoe faciliteren of belemmeren verschillende stakeholders het ontluiken van een trend?  Dat leren we van toekomstdenker Hans Diels.

ETION gaat in productie: Soudal

Soudal, met hoofdkantoor in Turnhout, is een wereldwijd toonaangevend bedrijf in de productie van mastieken, lijmen, PU-schuimen en andere chemische bouwproducten. Opgericht in 1966 door Vic Swerts, is het uitgegroeid tot een wereldspeler met activiteiten in meer dan 140 landen en meer dan 4.000 medewerkers.

ETION gaat in productie: ChocDecor/Belfine

Belfine, opgericht in 1995 door Luk Patyn, is gevestigd in Lokeren en staat voor de magische mix van smaak, creativiteit en ambacht. Het bedrijf is pionier in de chocoladewereld met de creatie van de gedecoreerde chocoladelolly’s in 2002.

Het bedrijf biedt Belgische chocolade van topkwaliteit en is wereldwijd in meer dan 36 landen verkrijgbaar, waar zowel grote internationale ketens als lokale bakkers tuk zijn op de chocoladelolly’s.

ETION gaat in productie: Boortmalt

Boortmalt is wereldleider op het gebied van mouterij met een productiecapaciteit van 3 miljoen ton. De groep is aanwezig op vijf continenten met 27 mouterijen. Het bedrijf levert mout, een essentieel ingrediënt voor o.a. bierproductie, aan brouwerijen en distilleerders over de hele wereld.

Wouter Noterman: met de boeken open

Familiebedrijf Atelier Noterman verkoopt goedzittende en duurzame broeken die op een faire manier gemaakt en verkocht worden. Wouter Noterman wil op die manier zijn deel bijdragen aan de systeemtransformatie. Hij vertelt erover in Ondernemen.