Fredo De Smet: juiste taal vinden om te veranderen
Workshop Strategie vanuit je DNA
Waarom?
Economische, geopolitieke, sociale, ecologische… veranderingen wijzigen voortdurend het speelveld waarin bedrijven opereren. Succesvol zijn in een veranderende, complexe wereld vraagt van bedrijven dan ook een groot aanpassingsvermogen.
Tegelijk willen ondernemingen ook trouw blijven aan zichzelf en een unieke, herkenbare plaats innemen in het economische landschap. De eigen missie en waarden vormen een belangrijk onderdeel van het bedrijfs-DNA.
Masterclass Politieke Disruptie
Tijdens de masterclass delen we onze expertise om je te helpen de complexe wereld van politieke en geopolitieke risico's beter te begrijpen en effectieve maatregelen te nemen.
Weerbare organisaties in onzekere tijden
Themagroep: De wendbare organisatie
De wereld rondom ons verandert met een rotvaart. Wie nog wil kunnen bijbenen, moet wendbaar worden. Bewust kiezen voor verandering. Fundamentele onzekerheid aanvaarden en complexiteit omarmen.
In ETION’s themagroep De wendbare organisatie ga je aan de slag met methodes en modellen uit de IT-wereld. Een persoonlijk groeitraject om agile principes in jouw organisatie of team te brengen.
Gamechangers
Kevin van de Merlen (Solar Gin), Caroline Vercauteren (CEO BonMush) en Pieterjan Verhaeghen (co-founder & CEO Bolt) zijn drie jonge wolven die tegen de stroom in durven zwemmen. Idealisten met een plan, die het opnemen tegen grote gevestigde waarden. Klaar om met hun innovaties de wereld te veroveren. Gedreven door ideeën, met de transformatieve kracht om de economie van morgen vorm te geven.
Wat is mensgerichte digitalisering?
Duurzame digitale bedrijfsmodellen
Digitalisering is niet louter een hoera-verhaal. Ze maakt ook veel kapot. Bedrijfsmodellen verdampen, soms hele sectoren tegelijk. Gelukkig zijn we ondertussen een paar decennia verder. De ervaring leert dat het vermengen van producten met diensten een van de succesvolste strategieën is om de digitale revolutie niet alleen te overleven, maar er ook een opportuniteit van te maken.
Tegelijk is ‘verdiensting’ ook duurzamer. Diensten zijn immers immaterieel. In plaats van alleen maar méér te produceren, doet men meer met wat er al is.
De wendbare organisatie
De wereld rondom ons verandert met een rotvaart. Wie nog wil kunnen bijbenen, moet wendbaar worden. Bewust kiezen voor verandering. Fundamentele onzekerheid aanvaarden en complexiteit omarmen.
In ETION’s themagroep De wendbare organisatie ga je aan de slag met methodes en modellen uit de IT-wereld. Een persoonlijk groeitraject om agile principes in jouw organisatie of team te brengen.
Hoe verhalen bedrijven kunnen veranderen
Paginering
- Pagina 1
- Volgende pagina