Ignace Van Doorselaere is gepokt en gemazeld o.a. als CEO van Van de Velde en Neuhaus. Hij deelt met de ETION Jongeren de inzichten die hij zelf graag als 20-jarige had gehad.
Schrijf je in
ETION Jongeren ontmoeten Ignace Van Doorselaere
Ignace Van Doorselaere is een slagerszoon uit Wondelgem. Hoewel voorbestemd om ook slager te worden, koos hij een totaal ander pad. Hij werd o.a. CEO van Van de Velde en Neuhaus.
Vanaf zijn twintigste verjaardag zocht hij naar de heilige graal binnen het ondernemen en hij wil nu op zijn 63ste – na veertig jaar veldwerk – de essentie doorgeven aan de huidige en toekomstige generaties.
Had ik op twintig de essentie beter begrepen, dan zou ik anders gevochten, gedacht en gekozen hebben.
Ignace geeft de ETION Jongeren zijn belangrijkste boodschappen uit zijn nieuwste boek 'De Essentie' mee en gaat met hen in debat.
Nijverheidstraat 14 9810 Nazareth
Jannes De Wulf
Ignace Van Doorselaere heeft ondernemen in zijn bloed zitten. De slagerszoon studeerde aan de HoGent en haalde later een MBA aan de Wharton Business School. Eind vorige eeuw werkte hij als hoofd overnames en strategie voor AB Inbev. Daarna stond hij 12 jaar lang aan het roer bij lingeriefabrikant Van de Velde. Op dit ogenblik is hij CEO van pralinefabrikant Neuhaus.