Dieter Penninckx

De essentie van ondernemerschap: gesprek met Dieter Penninckx

De man in de arena: over ondernemerschap, leiderschap en veerkracht

De essentie van ondernemerschap: gesprek met Dieter Penninckx

Info

Dieter Penninckx was jarenlang hét gezicht van FNG, het modebedrijf achter merken als Brantano, Fred & Ginger en Claudia Sträter. Wat begon als een veelbelovend groeiverhaal, eindigde in één van de meest besproken faillissementen uit de Belgische bedrijfswereld. 

Vandaag blikt hij met open vizier terug op zijn parcours – de successen, de fouten, en de harde lessen die hij onderweg leerde.

In een openhartig gesprek deelt Dieter zijn visie op ondernemen, leiderschap en veerkracht. Wat betekent het om verantwoordelijkheid te dragen – niet alleen in tijden van groei, maar ook wanneer alles op het spel staat? Hoe kijkt hij vandaag naar de keuzes die hij toen maakte? En wat drijft hem om opnieuw zijn plek te zoeken in de samenleving?

Dit gesprek is een unieke kans om te luisteren naar een ondernemer die niet terugdeinst voor zelfreflectie. 

Een verhaal over ambitie, overmoed, en de weg terug.

18:30 uur onthaal
19:00 uur samen eten
19:30 uur Dieter Penninckx: Keynote & gesprek
21:00 uur napraten met een drankje
22:00 uur einde
Waar
Amba-Amba, Waregem

Desselgem-Dries 94
8792 Waregem

Wanneer
-
Praktisch
Prijs
€ 85 (excl. btw)
Kosteloos annuleren
4 werkdagen
Contact
Nadine Willemsen

Nadine Willemsen

0476 24 12 27
Partner(s)
Spreker(s)

Dieter Penninckx

Dieter Penninx (°1974) studeerde voor burgerlijk ingenieur en is medeoprichter en voormalig CEO van de mode- en lifestylegroep FNG NV. Onder zijn leiding groeide FNG uit tot een internationale speler met merken als Fred & Ginger, Brantano en Claudia Sträter, actief in meer dan tien Europese landen en met een omzet die piekte tot circa €800 miljoen in 2019. In de eerste Corona golf belandde het bedrijf door de sluiting van meer dan 500 winkels in een perfecte storm. Daarnaast was hij van 2017 tot 2023 hoofdaandeelhouder en voorzitter van voetbalclub KV Mechelen. Hij adviseert nu ondernemers en familiebedrijven als co-entrepreneur en als strategisch klankbord en hij combineert dit met academisch onderzoek. Momenteel werkt hij aan een doctoraat aan de faculteit Business Economics (departement Strategy, Management & Innovation) van de KU Leuven. 

Hij is ook auteur van het boek "De man in de arena", een inspirerend en meeslepend boek over ondernemerschap, leiderschap en veerkracht.