België dankt z’n internationale reputatie aan wafels, bier en de Rode Duivels. Onze eigen frieten zijn wereldwijd bekend als french fries!
Dat doet Zweden een pak beter! IKEA, Volvo en H&M zijn maar 3 van hun bekendste multinationals. Wat de Zweden doen, doen ze met de blik gericht op de rest van de wereld. Zelfs hun popmuziek en gehaktballen hebben internationale allures!
Zweden zijn ook progressief. Het Scandinavische land staat steevast in de top 10 als het aankomt op geluk, scholingsgraad en gendergelijkheid. De overheid is er transparant, corruptie quasi onbestaand. Bedrijfsleiders menen het écht als ze praten over de voordelen van duurzaamheid, zorg voor werknemers en ethisch ondernemen.
Gedurende een roadtrip van een week maak je kennis met het Zweedse economische model. Je kijkt binnen bij bedrijven met klinkende namen als Volvo, Atlas Copco, Husqvarna en Ericsson. Je wordt er ondergedompeld in een werkcultuur die innovatie aanmoedigt en denkt in ecosystemen. En die een traditie heeft van consensusgerichte besluitvorming, waarin hiërarchieën vlak zijn en de work-life balance heilig.
Het volledige programma vind je in deze brochure.