Nieuw Etion-boek: Morele Intuïtie

In zijn nieuwste boek ‘Morele Intuïtie. Bedrijfsethiek met hoofd en hart' buigt Jochanan Eynikel zich over het omgaan met lastige keuzes in organisaties. Hij zoomt daarbij in op wat vaak genegeerd wordt in rationele denkkaders rond bedrijfsethiek. Namelijk de rol van emoties en morele intuïtie. Zoals de vele praktijkverhalen in zijn boek aantonen, vragen moreel complexe en gevoelige tijden aandacht voor hoofd én hart in de morele besluitvorming van organisaties.

Jochanan Eynikel over ‘Morele Intuïtie’

Ondernemen ging in gesprek met Etion-businessfilosoof Jochanan Eynikel over zijn nieuwste boek 'Morele Intuïtie'.

Media-aandacht voor ‘Markt onder vuur’

Sinds de boeklancering op 18 april kreeg het nieuwste boek van Hans Diels, Markt onder vuur, heel wat bijval in de media.

Boekvoorstelling 'Markt onder vuur' op Kanaal Z

Op 18 april stelde Hans Diels bij BMW Benelux in Bornem zijn gloednieuwe boek voor. De avond werd verrijkt met een panelgesprek met Stefan Goethaert (CEO Colruyt Group) en Jean-Marc Vandoorne (CEO Biobest). Kanaal Z maakte een reportage en sprokkelde een aantal reacties bijeen.

ETION-boek: Het onzekerheids­voordeel

In een snel veranderende wereld werken de klassieke strategische concepten niet meer. Bedrijven moeten zich voorbereiden op verschillende alternatieve toekomsten. Eén optimale strategie is een illusie.

Het zijn de bedrijven die de onzekerheid omarmen, de horizon scannen voor opkomende trends en strategische opties uittesten in verschillende scenario’s die er competitief beter voor komen te staan dan hun concurrenten die in de illusie van zekerheid blijven leven.

ETION-boek: Iedereen Eigenaar

Check-in op longlist Managementboek van het Jaar 2021

Podcast met Jochanan Eynikel over 'Check-In'

Podcast met Jochanan Eynikel over zijn boek Check-In

Nieuw ETION-boek: Check-In