Gijbels Group: Bouwen aan een warmere wereld

Auteur: 
Jo Cobbaut

Volgend jaar viert de Gijbels Group zijn vijftigste verjaardag. Het Limburgse bouwbedrijf met hoofdkwartier in Opglabbeek is een buitenbeentje in een soms keiharde sector. Typisch voor het bedrijf is de klant- en mensgerichte cultuur. Die aanpak resulteert onder andere in een hoge gemiddelde anciënniteit van de medewerkers, een niet onbelangrijke troef in een sector die bekendstaat om zijn personeelskrapte.

Begin dit jaar kondigde Mathi Gijbels (46) aan dat hij zich terugtrekt als CEO van Gijbels Construct, de bouwpoot van de Gijbels Group. Die taak viel niet langer te combineren met zijn rol bij de snelgroeiende projectontwikkelingspoot van de Gijbels Group. Sindsdien focust hij zich volledig op de nationale en internationale uitbouw van deze laatste activiteit.

Twintig jaar lang stond Mathi Gijbels aan het roer van het familiebedrijf dat ruim 300 medewerkers telt en een geconsolideerde omzet realiseert van ruim 85 miljoen euro. In die periode maakte hij van de Gijbels Group een toonaangevend bouw- en vastgoedbedrijf met een eigen gezicht. Hij kreeg daarbij de steun van zijn rechterhand en medeaandeelhouder Herman Verwimp. De marketing- & hr-directeur is de architect van het concept ‘De Voordenkers’ waarmee het bedrijf zich graag profileert.

“Directieleden krijgen bij ons de kans om in het bedrijfskapitaal te stappen.”
Thema: