Wat kunnen we leren van Amazon?

Peter Vermeulen (ex-Amazon) over de succesformule van de internetgigant
Datum: 
woensdag, 28-04-2021
Zet in kalender


Wie doet het Amazon na? Goed 20 jaar geleden begonnen als een experiment in een smoezelige garage, vandaag één van de grootste bedrijven ter wereld. Faut le faire! Maar hoe? Waar ligt de sleutel tot het succes van de internetgigant?

Amazon is bijna synoniem voor online shopping. Een reusachtig multimedia-imperium met een beurswaarde van meer dan anderhalf biljoen dollar. Wereldwijd telt het e-commercebedrijf meer dan 1,3 miljoen medewerkers. Per uur verschepen ze 500.000 pakjes naar alle uithoeken van de planeet. Duizelingwekkende cijfers! En ook nog eens een businessmodel dat pandemieproof blijkt te zijn, getuige de miljardengroei van afgelopen jaar.

Het geheim achter de magische formule is nochtans eenvoudig. Je vindt het in elk managementhandboek: klant is koning! Extreem klantgericht zijn ze bij Amazon, bijna obsessief. 89% van de mensen die ooit bij Amazon gekocht hebben, zouden er eerder opnieuw kopen in plaats van naar een andere e-commercesite te gaan. Vertrouwen dat je moet verdienen!

Na een rijkgevulde internationale carrière spendeerde Peter Vermeulen de laatste 2 jaar bij Amazon als wereldwijd HR-hoofd voor customer experience. Van hem krijgen we een uniek insider-perspectief op de bedrijfs- en werkcultuur van de Amerikaanse techgigant.

Welke lessen heeft hij getrokken uit zijn meest recente avontuur? Hoe slaagt Amazon er in om razendsnel beslissingen te nemen? Hoe helpt data hen voortdurend te innoveren? Wat kan customer centricity betekenen als je het écht goed doet? Je ontdekt het allemaal in de digitale keynote van Peter op 28 april (Engelstalige keynote, Q&A in het Nederlands).

Programma: 
17.00 uur: Start digitale sessie
18.15 uur: Einde
Prijs:
€55 (excl. btw)
Enkel voor leden
Locatie:
digitaal
Spreker(s):
Partner(s):

Vragen?